Odpowiednia temperatura w mieszkaniu – kampanie i programy edukacyjne

Właściwa temperatura w naszych domach ma ogromne znaczenie dla naszego zdrowia, dla środowiska i naszego portfela. Dlatego co jakiś czas organizowane są różne kampanie i programy mające na celu uświadomienie Polakom, jak ważna jest temperatura w naszych mieszkaniach.

Rok temu o tej porze ruszyła trzymiesięczna kampania „Każdy stopień ma znaczenie” organizowana przez firmę Danfoss. Partnerem tej kampanii był Główny Inspektorat Ochrony Środowiska. O efektach i celach kampanii informuje film poniższy edukacyjny:

Z kolei w roku 2009 ruszył projekt informacyjno-edukacyjny Warszawskie Ciepło zorganizowany przez Vattenfall Heat Poland, Stołeczne Przedsiębiorstwo Energetyki Cieplnej przy wsparciu Urzędu m.st. Warszawy. Celem tego programu jest zwiększenie świadomości mieszkańców stolicy odnośnie ciepła sieciowego, bezpiecznych i ekologicznych źródeł ciepła.

Tego typu kampanie są bardzo potrzebne, ponieważ niestety często nasze mieszkania są przegrzane. Nie zdajemy sobie sprawy z tego, że obniżenie temperatury o 1° pozwala oszczędzić aż 5-6% ciepła, co ma przełożenie na zmniejszenie rachunków, ograniczenie emisji gazów cieplarnianych, a także na poprawę naszego komfortu.

About these ads

Dodaj komentarz

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s

Obserwuj

Otrzymuj każdy nowy wpis na swoją skrzynkę e-mail.

%d bloggers like this: